loading...
زندگی
h بازدید : 9 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

اسم من ((مرغ )) است ! خون را تصفیه مى كنم .دشمن سرسخت سنگ كلیه و مثانه هستم .براى معالجه یرقان و نقرس مرا توصیه كنید.شیره ساقه مرا براى رفع سرفه مصرف كنید.اختلالات معدى را از بین مى برم .بذر مرا براى جلوگیرى از قى و اسهال تجویز كرده اند.

h بازدید : 56 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)
تنها یک پرنده کوچک که زیر برگ ها نغمه سرایی می کند برای اثبات خدا کافیست...
ویکتور هوگو
پرنده,خدا,
h بازدید : 63 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

 

.خدا ,معجزه ,رنگ خدا

شک نکن، درست در لحظه آخر، در اوج توکل و در نهایت تاریکی، نوری نمایان می‌شود، معجزه‌ای رخ می‌دهد، خدا از راه می‌رسد

Do not doubt it: Right at the end, when you have nothing to hold on to but hope, when all you see is darkness…
a miracle happens: God takes hold of it all.
h بازدید : 33 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

روز های خوش نامزدی

حفظ قلب

 

دورانی که چه بسا از شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین روزهای تمام عمر هر زوجی محسوب می شود. ولی به راستی این دوران برای چه کاری پیش بینی شده است. وقت چه کاری است؟ چه کارهایی را باید در این دوران انجام داد و چه کارهایی را نه ؟!...

 

ملاقات و گفتگو و دیدار زوجین در این دوران نه تنها به آرامش روحی و ایجاد فضای مناسب برای شناخت بیشتر کمک می کند ، بلکه مجال بیشتری را برای نزدیکی خانواده های دو طرف نیز فراهم می سازد. بنابراین رعایت برخی نکات در ملاقات ها می تواند به مفید بودن آن کمک کند.

h بازدید : 35 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

ه دلایل مختلف ، خیلی از پسرها همیشه به دنبال این هستند که در اولین ملاقات خود ، پشت سرهم سوألهایی از دوست دختر خود بپرسند ، شما چطور ؟ دلایلتان چیست ؟

 

شاید می خواهید روز تولد بهتری را تدارک ببینید ؟

یا اینکه با او خودمانی تر بشوید؟

شاید هم اولین بار است و هول شده اید و نمی دانید چطور سر صحبت را باز کنید ؟

در اینجا به 100 سوأل که می توانید شما را از آن حالت یخ بودن درآورد و وادار به صحبت کند ، اشاره کرده ایم ، آنها را یکبار بخوانید و بعد نظر دهید ، موافقید؟!

و لطفا" بخاطر داشته باشید ، همه ی این سوالها جنبه ی طنز دارد ، اگر فهرستی کامل از همه ی آنها را به یکباره جلوی روی دوست دختر خود قرار دهید ، مسلما" او وحشت زده ، از شما فراری می شود ، مطمئنا" دوست ندارید که این طور شود ؟!!

تنها هر بار دو یا سه تا از آن را انتخاب کنید تا سر صحبت را باز کنید .

حتما" شما هم بارها و بارها در برخورد با مردم چیزهای عجیبی دیده اید و از آن درس عبرت گرفته اید ، شاید افراد با هم فرق کنند ولی تقریبا" 

h بازدید : 27 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

علاوه بر مزاج تیپ اشخاص، مزاج سن هم داریم، یعنی بدن افراد در سنین مختلف حالتهای متفاوتی را به خودش می‌گیرد. این حالتها به چهار دوران تقسیم می‌شوند:

1- دوران رشد یا نمو :

دوران رشد که از ابتدای تولد تا  15 سالگی است، در این مدت، رشد بدن به حد کمال می‌رسد و حرارت و رطوبت بر بدن غلبه می‌کند، در حقیقت این دوره، مزاجش گرم و تر است و این به این معنی نیست که مثلاً فردی که بیست سال دارد مزاج شخصی یا جبلی‌اش گرم و تر است بلکه، به این معنی است که این مقطع سنی نسبت به مقاطع سنی قبل و بعدش گرمی و تری زیادتری دارد، هرچند ممکن است این شخص مزاج جبلی‌اش سرد باشد، مثل بلغمی‌ها، در حقیقت مزاج تیپ فرد مزاج جبلیه مولودیه یا مادرزادی گفته می‌شود ولی این مزاج را مزاج سن می‌گوییم.

البته ممکن است مزاج سن با یک مزاج عارضی مرضی یا مزاج بیماری تلفیق گردد، که اینها را باید از یکدیگر تفکیک کرد بدین ترتیب که در هر فرد باید دانست که مزاج مادرزادی وی چیست؟ مزاج سنش چیست؟ مزاج بیماری که بر او عارض شده است، چیست؟ و .... در دوران اول که دوران رشد و نمو است، حرارت نسبت به دوره‌های دیگر بالاتر است، رطوبت هم تا اندازه‌ای بالاتر است و این دوران، دورانی است که تقریباً خونسازی در بدن بیشتر انجام می‌شود.

2- دوران وقوف یا جوانی :

از ابتدای 15 سالگی الی 30 یا نهایتاً 40 سالگی را دوران  وقوف می‌گویند یعنی یک حالت توقف و 

 

 

h بازدید : 7 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

 اغلب ما از مراجعه به دندان پزشک واهمه داریم.زیرا علاوه بر هزینه بالا، درد ناشی از پر کردن و عصب کشی دندان را نمی توان به راحتی فراموش کرد. پس آیا بهتر نیست از همان ابتدا با اتخاذ یک برنامه غذایی مناسب، احتمال خرابی دندان را کاهش داد؟


 دندان پزشکان توصیه می کنند که برای حفظ سلامت دندان باید از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز شود.در ادامه مطلب به برخی از این مواد اشاره می شود.


نوشابه گازدار، چه معمولی و چه رژیمی؛این نوشیدنی حاوی اسید است که مینای دندان را ضعیف می کند. استفاده از نی برای نوشیدن باعث می شود تا 

 

h بازدید : 6 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

سردرد شکایت بسیار شایعی است. با صنعتی شدن جامعه و افزایش تنش‌های شغلی ، اجتماعی و اقتصادی، میزان سردردها هم بالاتر می‌رود.

بخش عظیمی از سردردها عصبی هستند و تنها یک تا دو درصد از سردردهای جامعه علت عضوی مانند تومور مغزی یا ضایعه فضاگیر دارند. حدود ۹۸ درصد سردردها خوش‌خیم و قابل بهبودند.

عوامل غیراختصاصی فراوانی می‌توانند موجب سردرد شوند، مثل یک سرماخوردگی ساده، عفونتی کوچک، آلودگی هوا و تغییر عادات غذایی و تغییرات هورمونی و … .

اما امروز می‌‌خواهم شما را با سردردهایی که برای ما حایز اهمیت و بررسی هستند، آشنا کنم تا‌ آنها را جدی بگیرید، یکی‌یکی آنها را می‌شمارم:

۱) تغییر در کیفیت سردرد:

یعنی اگر همیشه سردردتان آرام بوده و به مسکن جواب می‌داده است، ولی حالا مقاوم شده یا کیفیت آن تغییر کرده است.

۲) تواتر و تکرار سردرد مهم است:

برای مثال قبلا هفته‌ای یک‌بار مبتلا می‌شدید، اما الان روزی سه بار سردرد دارید.

۳) سردردی که شما را از خواب بیدار می‌کند:

سردسته این نوع سردردها که فرد را از خواب بیدار می‌کند، سردردهای عروقی مانند میگرن هستند. اما به هر حال اگر چنین سردردی گرفتید، بررسی پزشکی لازم است.

۴) سردردهای صبحگاهی :

با اینکه عللی چون بی‌خوابی و عدم استراحت کافی، فشار خون بالا و غیره می‌توانند

h بازدید : 98 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

شربت سودا ( عصاره مویز)

نسخه ارائه شده در کتب طب سنتی

اين دارو تمام بيماري هاي روحي و رواني،افسردگي،هم و غم بي مورد،استرس،نگراني هاي بي مورد و بي خوابي را درمان مي کند.

همچنين شربت سودا با توجه به گياهاني که در آن بکار رفته است ذوب کننده قوي خلط سودا و تنظيم کننده ترشح خلط سودا مي باشد لذا مصرف روزانه و اتمام دوره درمان اين دارو باعث درمان کامل و قطعي افسردگي و عوارض ناشي از آن مي شود.

h بازدید : 5 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (1)

 

:: دل آباد ترجمه زبان گنگ دل ما، در این آبادی پر از بی داد است. دل آباد محفل مجازی اهل دل است در این دیار بی دلان. 
 دل آباد پناه بغض‌واره های حنجر پر بُغض و سینه پر سوز ماست. دل آباد رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند::

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 50
  • بازدید کلی : 5,692